Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej zaprasza na kolejny Audio Stage 2016!
Wieczór ze preludiów i monodramów audioscenicznych odbędzie się 23 października w Instytucie Teatralnym im. Z. Raszewskiego w Warszawie.
O godz. 19:00 odbędzie się koncert prawykonań 4 monodramów audioscenicznych, skomponowanych przez: Aldonę Nawrocką, Piotra Roemera, Adama Porębskiego i Andrzeja Kopcia.
Wykonawcami oraz współautorami tych kompozycji będą aktorzy i tancerze: Bartosz M. Martyna, Ewa Wojtkiewicz, Krzysztof Boczkowski i Aleksandra Dziurosz.
Premierowe utwory zostaną poprzedzone preludiami muzycznymi – rodzajami małych uwertur z elementami teatru instrumentalnego. Kompozytorką tego cyklu jest Agnieszka Stulginska, a wykonawcami – klarnecista Michal Gorczynski oraz wiolonczelista Robert Jedrzejewski.
Imprezą towarzyszącą o godz. 18:00 będzie spotkanie artystów z publicznością, które poprowadzi dyrektor artystyczny projektu – Małgorzata Kołcz.
Wstęp na imprezę będzie wolny.
Informacje: tel.: 790 395 228 oraz e-mail: biuro@artdecogroup.eu
Strona internetowa: www.audiostage.pl oraz www.ptmw.art.pl
***
Audio Stage jest dedykowany sztukom performatywnym. Jego ideą przewodnią jest integracja muzyki ze sztukami scenicznymi. Formy muzyczno-teatralne – monodramy i preludia do nich, które w jego ramach powstają, funkcjonują jako pozycje repertuaru teatralnego oraz jako elementy wydarzeń muzycznych.
Projekt jest konsekwencją wieloletnich doświadczeń, jakie ma Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej w organizowaniu wydarzeń interdyscyplinarnych (m.in. festiwale Audio Art w Warszawie).
Do udziału w Audio Stage są zapraszani kompozytorzy specjalizujący się w muzyce eksperymentalnej, którzy przygotowują utwory we współpracy z aktorami, mimami i tancerzami.
Dzięki zamówieniom PTMW powstają oryginalne utwory audiosceniczne z towarzyszącymi im preludiami muzycznymi.
Utwór audiosceniczny jest formą muzyczną, w której wykonawcą, a bywa że także instrumentem, jest artysta sceniczny. Dźwięki, które powstają poprzez jego działania, takie jak: ruch, taniec, mowę, działania live electronics, są wyjściowym materiałem, z którego kompozytor tworzy utwór. Jest to rodzaj formy o bardzo wysokim stopniu integracji różnych rodzajów sztuk performatywnych, dlatego pierwszy wykonawca utworu jest także zazwyczaj jego współautorem.
Tegoroczny Audio Stage 2016 jest kontynuacją rozpoczętego w roku 2012 cyklu prawykonań utworów audioscenicznych.
Zamówione przez PTMW u kompozytorów utwory, zostały sfinansowane w ramach stypendiów Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.
Realizacja AS 2016 odbywa się ze środków Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy.
***
Organizacja: Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej
Współfinansowanie: Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy
Współpraca: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Agencja Muzyczna Art Deco Group
Patroni medialni: Presto. Muzyka Film Sztuka, POLMIC.PL – Polskie Centrum Informacji Muzycznej, e-teatr.pl, Warszawska Kulturalna, cameralmusic.pl, wolnasobota.pl, Warszawa za darmo – waw4free, Łyk Kultury,
Autorzy projektu: Małgorzata Kołcz, Jarosław Siwiński